spokojny oddech cover

Spokojny oddech, spokojny umysł – metoda Butejki w praktyce, czyli dlaczego warto oddychać mniej

​Oddech to najbardziej naturalna czynność w życiu człowieka. Na co dzień wykonujesz ją mimowolnie, bez zastanowienia. Ale czy jesteś pewien/pewna, że potrafisz oddychać prawidłowo? W chwilach stresu bierzesz jak wszyscy duży, głęboki oddech? To błąd! 

Koniecznie obejrzyj nagranie uskrzydlającego webinaru z Patrickiem McKeownem, światowym autorytetem w dziedzinie wykorzystywania metody Butejki oraz propagatorem mindfulness, który nauczy Cię prawidłowo oddychać i pomoże Ci wyciszyć umysł…

Dlaczego warto:

  • poznasz nowatorskie podejście do oddychania, w którym mniej znaczy więcej
  • przekonasz się, że nadmierne oddychanie może szkodzić zdrowiu
  • dowiesz się, jakie procesy zachodzą w Twoim ciele, gdy oddychasz prawidłowo przez nos, a jakie są objawy nieprawidłowego oddychania przez usta
  • dowiesz się, jak poprzez pracę z oddechem wyzwolić się z pułapki myśli i przejąć kontrolę nad umysłem
  • poznasz sprawdzone sposoby na wyciszenie umysłu

Bycie uważnym to kierowanie uwagi na to, co dzieje się w naszym mózgu

Już dzisiaj uzyskaj nieograniczony dostęp do webinaru „Spokojny oddech, spokojny umysł – metoda Butejki w praktyce, czyli dlaczego warto oddychać mniej” z Patrickiem McKeownem za jedyne 97 zł

Dodaj do koszyka

NazwaPrzelew
Dostęp do webinaru: Spokojny oddech, spokojny umysł97 zł
Anuluj

Hidden Content

Z nagrania webinaru z Patrickiem McKeownem dowiesz się:

Wprowadzenie:

  • w jaki sposób Patrick McKeown odkrył metodę Butejki i jak sam wyleczył się z astmy [3:45]
  • jakie dwie podstawowe rady usłyszał Patrick McKeown od Konstantyna Butejki, które zmieniły jego życie [5:05] [5:05 – 5:32]
  • dlaczego zachodnie przekonanie o oddychaniu jest błędne, a nos jest tak ważnym organem [5:33]
  • jak zmieniło się życie Patricka McKeowna, odkąd uświadomił sobie ogromny wpływ sposobu myślenia na ciało, oraz w jaki sposób udało mu się uwolnić z pułapki myśli [12:59]

W przeciwieństwie do zwierząt ludzie spędzają mnóstwo czasu na myśleniu o tym, co nie dotyczy ich bezpośredniego otoczenia, kontemplując to, co wydarzyło się w przeszłości, może się wydarzyć w przyszłości lub co nigdy się nie wydarzy. Daniel Gilbert

Metoda Butejki – błędne przekonania o oddychaniu oraz podstawowe założenia koncepcji rosyjskiego lekarza i korzyści z niej płynące

  • dlaczego temat oddychania stał się w ostatnim czasie tak popularny [8:43]
  • jak myśli wpływają na ciało i w jaki sposób je odróżnić (pierwszy krok do mindfulness) [11:34] [12:22]
    • myśli praktyczne [10:05]
    • myśli powtarzające się [10:39]
  • jak psycholodzy odnoszą się do koncepcji skierowania uwagi na oddech – naukowo udowodnione korzyści płynące z mindfulness [14:18]
  • czy można wytrenować mózg i co dzięki temu się zyskuje [15:12]
  • w jaki sposób skierowanie uwagi na oddech pomaga kontrolować umysł i co dzięki temu można osiągnąć [17:13]
  • co to znaczy „wydostać się z głowy”, czyli aby być szczęśliwym, trzeba myśleć mniej [20:43] [23:22]
  • jakie są trzy sposoby, by wyciszyć umysł: [24:00]
    • połącz się z oddechem
    • połącz się z ciałem wewnętrznym
    • skieruj uwagę na chwilę obecną
  • jakie błędne przekonania na temat sposobów oddychania w nas pokutują [25:49] [25:49 – 28:42]
    • jak oddychamy w chwilach stresu [26:29]
    • jak oddychamy, gdy jesteśmy spokojni, rozluźnieni [28:15]
  • na czym polega prawidłowe oddychanie [28:43] [28:43 – 29:10]
  • jakie są trzy poziomy oddychania według Chrisa Pei [31:35]
  • jakie procesy fizyczne zachodzą w ciele podczas prawidłowego oddychania przez nos a jakie w trakcie oddychania przez usta [32:50] [38:21] [47:35] [1:04:41] [38:41 – 40:18]
  • jak ciało reaguje na stres – typowe objawy [39:19]
  • czy istnieje zależność między sposobem oddychania w ciągu dnia a oddychaniem w nocy [44:35]
  • dlaczego koncentracja jest tak ważna, by zacząć żyć tu i teraz [50:36]
  • jak nadmierne mówienie wpływa na sposób oddychania, a konsekwencji na zdrowie człowieka [1:06:35]
  • czy medytacja rzeczywiście zmienia nasze życie – test Stroopa [1:13:56]

Twój oddech powinien być tak łagodny, by nawet najmniejsze włoski w nosie się nie poruszały
– powiedzenie w jodze taoistycznej

Do it yourself:

  • czy jesteś w stanie kontrolować swój własny umysł [19:54]
  • jak powinno się prawidłowo oddychać przez nos – spowolnij swój oddech i odzyskaj wewnętrzny spokój [29:11]
  • w jaki sposób poprzez proste ćwiczenie z blokowaniem dziurki od nosa można skierować uwagę na oddech [34:47]

Długości życia człowieka nie mierzy się w latach, lecz ilości oddechów, które bierze
– powiedzenie w jodze

Q&A:

  • Czy podczas wykonywania ćwiczeń związanych z oddychaniem przez nos powinno się przyjmować jakąś szczególną postawę ciała? [36:01]
  • Czy chęć zaśnięcia w trakcie wykonywania ćwiczeń jest prawidłową reakcją i jakie inne objawy można u siebie zaobserwować podczas prawidłowego oddychania przez nos? [38:21]
  • Dlaczego kiedy próbuję zwolnić oddech, on tym bardziej przyspiesza? [40:59]
  • Czy skoro szybsze oddychanie jest niezdrowe, to oznacza, że uprawianie sportu również jest niewskazane? [42:42]
  • Czy to prawda, że wysoki poziom kortyzolu rano powoduje, że prawa dziurka nosa jest bardziej otwarta, natomiast wieczorem, gdy organizm chce odpoczywać, lewa? Od czego zależy dominacja dziurek w nosie? [46:06]
  • Jak Patrick McKeown odnosi się do praktyki pranajamy, w której zaleca się oddychać głęboko? [59:28]
  • Jeśli oddychanie przez lewą dziurkę nosa sprawia, że jesteśmy spokojniejsi, czy w takim razie w trakcie ćwiczeń powinniśmy zatykać prawą dziurkę? [1:01:34]
  • Czym jest ziewanie? Czy jego funkcją jest przebudzenie organizmu? Czy to prawda, że ziewanie wcale nie musi oznaczać zmęczenia czy znudzenia, a wręcz przeciwnie – to sygnał, że nasz mózg jest aktywny? [1:08:00] [1:12:12]
  • Czy możliwy jest powolny oddech u osób, które dużo pracują głosem, np. logopedów? [1:08:59]
  • Jak działają naklejki na usta, których celem jest wymusić oddychanie przez nos w trakcie snu? [1:1116]
  • Czy faza kontrolna, która według zaleceń powinna trwać 40 s, powinna być dłuższa, nawet przekraczać minutę? [1:22:11]
  • Czy wydech powinien trwać dłużej niż wdech? [1:25:06]

Im więcej uwagi poświęcamy oddechowi, tym bardziej żyjemy teraz. Ponieważ teraz jest jedynym czasem, który mamy w życiu

Najważniejsze osoby wymienione podczas webinaru:

Nie skupiaj się na wyniku, koncentruj się na samym procesie

Miejsca godne uwagi wymienione podczas webinaru:

Wydostań się ze swojej głowy i połącz z życiem. Zobacz, jak ono rozwija się przed Tobą

Patrick McKeown – światowej sławy nauczyciel metody Butejki akredytowany przez samego profesora Konstantyna Butejkę. Autor bestsellerowych książek, twórca rewolucyjnego treningu oddechowego dla sportowców „Oxygen Advantage”. Założyciel Buteyko Clinic International. Naucza metody Butejki na całym świecie. Sam dzięki niej wyleczył się z astmy.

Patrick McKeown

Przejdź do paska narzędzi