Czy można zaoszczędzić sobie i swoim dzieciom stresu związanego z kłótniami, strachem, odrzuceniem, rozstaniami, rozczarowaniami, stratą? Jak wspólnie pracować nad sposobem radzenia sobie z trudnymi emocjami? Praktyczne sposoby wspierania najmłodszych w tym zakresie przedstawi Marta Kułaga – trenerka NVC, certyfikowany coach i właścicielka przedszkola.
Dlaczego warto:
- uświadomisz sobie, jak można integrować trudne doświadczenia dziecka
- dowiesz się, jak oswajać emocje dziecka i radzić sobie z własnymi, tak by tym lepiej je wspierać wymagających tego sytuacjach
- poznasz sprawdzone, praktyczne sposoby pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego emocjonalnych problemów
Kiedy mali ludzie są przytłoczeni wielkimi emocjami, naszym zadaniem jest dzielenie się spokojem, a nie przyłączanie się do ich chaosu
L.R. Knost
[betteroffer]Już dzisiaj uzyskaj nieograniczony dostęp do webinaru „Jak nauczyć dziecko przeżywać złość, smutek, frustrację i inne trudne emocje” z Martą Kułagą za jedyne 97 zł[/betteroffer][betterpay amount=”97″ amount_sms=”” sms_nr=”71068″ sms_id=”TEST” button=”images/buynow_1.png” description=”Dostęp do webinaru: Jak nauczyć dziecko przeżywać złość, smutek, frustrację i inne trudne emocje” validity=”0″ validity_unit=”d” ids=””]
[/betterpay]
Z webinaru z Martą dowiesz się:
Wprowadzenie:
- jaka sytuacja zainspirowała Martę do zajęcia się tematem pracy z trudnymi emocjami dzieci [01:51]
- dlaczego nie warto za wszelką cenę chronić dzieci przed przeżywaniem negatywnych emocji [02:44]
- jakie korzyści i możliwości przynosi dzieciom umiejętność radzenia sobie z własnymi emocjami [09:30]
- dlaczego ten temat jest dla Marty szczególnie istotny [10:07]
W przeżywaniu emocji chodzi o świadomość, gdyż świadomość daje nam wybór
Zmagania z emocjami – uwarunkowania, funkcje, strategie:
- czym jest stan samoregulacji, jakie cztery tzw. lewopółkulowe strategie są najczęściej stosowane w celu jego przywrócenia i jakie mają funkcje [11:24] [28:45]
- dlaczego warto mieć krytyczny stosunek do różnych publikacji na temat badań z dziedziny neuropsychologii [29:42]
- czy ucieczka od trudnej relacji jest dobrym pomysłem [31:34]
- w jakim okresie życia mózg dziecka rozwija się najdynamiczniej i co ma ten proces największy wpływ [34:21]
- w jaki sposób umysł dziecka buduje przekonania o otaczającym je świecie [37:33]
- czym jest tzw. prawo pierwszego bodźca [40:45]
- co nam daje łączność ze złością [47:46]
- jakie funkcje mózgu zaczynają się kształtować dopiero około drugiego roku życiai co ma z tym wspólnego kortyzol [57:13]
- na czym polega budowanie w dziecku wewnętrznego decydenta [59:05] [1:04:27] [1:20:25]
- jakie przekazy niosą za sobą konkretne emocje [1:28:56]
Wsłuchaj się w dziecko, nie w teorie
Zrób to sam:
- dzięki jakim krokom rodzice mogą uporać się z własnymi emocjami w obliczu problematycznych zachowań dzieci [33:10]
- od czego warto rozpocząć proces wspierania dziecka w radzeniu sobie z jego emocjami [41:35]
- na jakie sześć sposobów można pomagać najmłodszym w przeżywaniu trudnych emocji [1:01:52]
Q&A:
- W której z czterech strategii powrotu do samoregulacji mieszczą się zachowania związane z nałogami i używkami? [26:08]
- Jaki wpływ na organizm ma uprawiana pod wpływem negatywnych emocji aktywność fizyczna? [27:42]
- Jak zorientować się czy nasze postępowanie wobec dziecka na pewno jest adekwatne? [1:03:06]
- Czym według Marty jest empatia? [1:10:42]
- Jak odpowiednio dostosować do sytuacji sposób wyrażania empatii? [1:23:21]
- W jakim wieku u dziecka rozwija się umiejętność hamowania? [1:24:25]
- Czy proponowana przez Martę technika eksternalizacji nie rozmywa odpowiedzialności za to, co robi dziecko? [1:18:27]
- Jakie umiejętności Marta przekazuje podczas prowadzonych przez siebie warsztatów? [1:33:17]
Najważniejsze osoby wymienione podczas webinaru:
BONUS:
Marta Kułaga jest certyfikowaną trenerką Porozumienia bez Przemocy (NVC) oraz coachem certyfikowanym w Szkole Profesjonalnego Coachingu. W 2000 r. założyła Niepubliczne Przedszkole Krasnal w Krakowie, współtworzy też turkusową organizację Leance sp. z o.o. W swojej pracy łączy podejście coachingowe z NVC na poziomie zarządzania firmą, komunikacji pomiędzy jej interesariuszami oraz w pracy z dziećmi. Uskrzydla ją podejmowanie wyzwań i przekraczanie własnych ograniczeń, a także prawdziwy i autentyczny kontakt z niepowtarzalnością i bogactwem drugiego człowieka.