Ciało moim przewodnikiem – o jodze, słuchaniu siebie i odpuszczaniu

Od siedmiu lat uczę jogi. Od piętnastu – kilka razy w tygodniu staję na macie, by wsłuchać się w siebie i pobyć uczniem. Uczę się od swoich Mistrzyń i Mistrzów, ale od jakiegoś czasu – coraz więcej uczę się od samej siebie. Ciało stało się moim przewodnikiem, przestałam od siebie wciąż wymagać więcej, gdy mam ochotę na relaks – odpuszczam i nie złoszczę się, że nie umiem zrobić jakieś pozycji. No dobrze, nawet jeśli czasami się złoszczę, to przynajmniej to zauważam:)

Napięcia i traumy, które trzymamy w ciałach, zabierają nam możliwość pełnego wyrażania siebie. Blokują nas przed życiem w pełni. Poprzez uwalnianie powięzi i zastałych napięć, odzyskujemy pełen potencjał swoich możliwości, nie tylko ruchowych

Beta Lisboa

Pozwól emocjom się wyzwolić

Na to, jak bardzo ważne jest w jodze (ALE nie tylko) odpuszczanie i emocjonalne wyzwolenie szczególną uwagę zwróciła mi Beta Lisboa, brazylijska nauczycielka jogi, twórczyni dynamicznej jogi spiralnej i powięziowej jogi jin. To dzięki pracy z nią zaczęłam obserwować siebie, swoją praktykę i… emocje, które jej towarzyszą. Podobnie jak Beta lubiłam ( i wciąż lubię ) prawdziwy wycisk, ale ćwiczenia relaksacyjne – kiedyś drugorzędne – stały się dla mnie równie ważne.  Dzięki jodze z Betą ambicję wykonywania doskonałych asan zostawiłam dla rozluźnienia. Tę naukę wzięłam sobie do serca także jeśli chodzi o codzienne życie.

Poznaj receptę na reset

Jeśli i Ty czujesz, że od czasu do czasu chciałabyś, chciałbyś odpuścić, ale jeszcze nie wiesz, jak to zrobić, sprawdź, co o resecie ciała i ducha mówi Beta Lisboa w dwóch wywiadach o dwóch różnych stylach jogi, których naucza ludzi na całym świecie. Dowiesz się z nich:

  • dlaczego zrezygnowała z dynamicznej i mocnej praktyki, jaką jest ashtanga,
  • jak równoważy jakości jang i jin, pozostając w zgodzie ze sobą
  • w jaki sposób proponowana przez nią wersja jogi wpływa na kręgosłup, młodość i sprężystość ciała
  • co ma joga do emocji,
  • a także, co joga spiralna i powięziowa mają wspólnego z kondycją (dosłownie i w przenośni) współczesnego człowieka.

Zadbaj o siebie już od teraz

Jeśli chcesz się przekonać, jak działają Twoje powięzi na własnej skórze, Beta, a w ślad za nią i ja:) namawiam Cię na regularny automasaż piłeczką tenisową.
Jak to zrobić? Nie ma nic prostszego:

 

 

Posłuchaj swojego ciała, a kto wie, dokąd Cię zaprowadzi. Może podpowie, żeby zamiast mocnej praktyki spojrzeć w głąb siebie i pomedytować?
Owocnej praktyki!

Hidden Content

Kinga Kubiak-Święcicka

Redaktor

Kinga Kubiak-Święcicka - od 13 lat ćwiczy jogę, od 5 - uczy joginów na różnym poziomie zaawanasowania, z dużą uważnością na wady postawy. W praktyce nauczania wykorzystuje metody relaksacji autogennej według Schulza i Jacobsona. Absolwentka studiów Joga i relaksacja, Wydział Rehabilitacji na AWF Warszawa, kursów weekendowych Lesława Kulmatyckiego i kursu mindullness według metodologii Johna Kabat Zinna.

Przejdź do paska narzędzi