w drodze cover

W drodze do głębi kobiecości – uruchom swoją miednicę

Kiedy ostatnio byłaś w stanie poczuć, jak poruszają się mięśnie miednicy mniejszej? Tymczasem jest to pierwszy krok do uświadomienia sobie swojej fizjologicznej kobiecości i zachodzących w niej procesów, a także baza do pracy i ćwiczeń. Poznaj sposób na uruchomienie mięśni dna miednicy, a przeżyjesz magiczne chwile.

Całe nasze ciało znajduje się w ciągłym ruchu. Choć jesteś świadoma np. poruszenia ręką, nogą, głową czy biodrami, nie jest to wcale łatwe, gdyż ludzki mózg otrzymuje dziennie miliony informacji. Nieustannie musi podejmować decyzje, które z bodźców są ważne i koniecznie trzeba je poczuć, a które mogą pozostać nieuświadomione. Dlatego właśnie odczuwanie własnego ciała dochodzi do głosu głównie wtedy, gdy wydarzy się coś, co umysł uznaje za niekorzystne i niebezpieczne: zachorujemy, skręcimy nogę, uderzymy się czy też jesteśmy zmęczone.

Nauka odczuwania centrum kobiecej mocy – możliwości świadomych doznań w obszarze miednicy mniejszej – to prawdopodobnie jedno z trudniejszych ćwiczeń w zakresie pogłębiania świadomości swojego ciała. Warto jednak podjąć to wyzwanie. 

Ćwiczenie

To praktyka dla Ciebie, jeśli:

– chcesz wzmocnić swoje poczucie kobiecości
– pragniesz być bardziej świadoma własnego ciała i jego potrzeb
– chcesz wzbogacić swoje doznania seksualne
– przezwyciężyć ograniczające Cię zahamowania

Korzyści:

– głębszy kontakt z własnym ciałem
– silniejsza świadomość bycia kobietą, własnej seksualności i płynącej z tego przyjemności i energii
– zupełnie nowa jakość doznań seksualnych i większa otwartość na nie

Czas: 5-10 min

1. Znajdź odpowiednie miejsce i rekwizyt

Powinnaś mieć możliwość całkowitego odprężenia w ciszy i spokoju. Powierzchnia, na której siedzisz, musi być twarda – może to być drewniane krzesło lub podłoga. Potrzebny będzie również niewielki, miękki przedmiot, np. gąbczasta piłeczka o średnicy 10 cm, mały zwinięty ręcznik, gąbka kąpielowa czy zrolowane w kłębek skarpetki.

2. ​Poczuj swoje centrum

Usiądź na twardej powierzchni i postaraj się poczuć kości, na których siedzisz. Są to guzy kulszowe, dwie kości w pośladkach, bardzo łatwo wyczuwalne. Pomiędzy nimi znajduje się przestrzeń, która nie dotyka podłoża – to właśnie jest dno miednicy. Będziesz próbowała je wypełnić poprzez podłożenie pod nie wybranego miękkiego przedmiotu. Ułatwi Ci to uświadamianie sobie odczuć płynących z tego obszaru.

3. Wyobraź i uświadom sobie ruch

​Jesteś już gotowa do szukania znaków życia i ruchów w Twojej miednicy mniejszej. Zamknij oczy i wsłuchaj się w podpartą przestrzeń, przenieś tam swoją koncentrację. Oddychaj spokojnie i powoli w oczekiwaniu na delikatne ruchy, które powinnaś zacząć odczuwać na powierzchni miękkiego przedmiotu. Przepona moczowo-płciowa, która jest częścią dna miednicy mniejszej, powinna poruszać się tak jak przepona odpowiedzialna za ruchy oddechowe – z wdechem obniżać się, a na wydechu unosić.

Spróbuj sobie najpierw ten ruch wyobrazić: z wdechem – opadanie, zbliżanie się do piłeczki czy ręcznika, z wydechem – unoszenie, oddalanie przedmiotu. Następnie spróbuj to poczuć. Oddychaj spokojnie i daj sobie czas, aby się uwrażliwić na sygnały płynące z dna miednicy mniejszej i w rezultacie ją sobie uświadomić.

 

Jest to pierwszy krok, do poczucia swojej fizjologicznej kobiecości, do świadomości procesów w niej zachodzących, a także baza do pracy i ćwiczeń w tym obszarze ciała. Moment, w którym poczujesz swoje mięśnie dna miednicy będzie magiczny!

Anna Zając

Prelegent

Projekt Uwolnij Kobiecość powstał z potrzeby pielęgnowania kobiecości i dzielenia się radością z bycia kobietą. Są to autorskie warsztaty psychologii kobiety i treningu mięśni dna miednicy oraz kręgi kobiet. Pracujemy nad kobiecością odczuwaną bezpośrednio w ciele poprzez bodźce i emocje oraz tą odczuwaną w psychice poprzez wyobrażenia, przekonania, opinie i porównania.

Przejdź do paska narzędzi