trening-cover

Trening sprawiania sobie przyjemności – ćwiczenie audio i wideo

Wielu z nas nie było uczonych tego, aby słuchać siebie i odpowiadać adekwatnie na to, czego potrzebujemy. Tymczasem samoświadomość jest nie tylko podstawą budowania satysfakcjonujących relacji, ale także kształtowania takich cech jak wytrwałość, kreatywność i przedsiębiorczość. Na szczęście na to, aby się jej nauczyć, nigdy nie jest za późno.

To ćwiczenie dla Ciebie, jeśli:

– chcesz poczuć więcej radości i energii do działania

Korzyść:

– lepszy kontakt z własnymi potrzebami
– większe poczucie własnej wartości

Czas:

2 – 30 minut dziennie, dla chętnych dodatkowo jeden dzień w miesiącu

Minimalna zalecana dawka: tyle, ile poczujesz 🙂

Ćwiczenie: Trening sprawiania sobie przyjemności.

Codziennie:

  • Pytaj siebie przynajmniej raz dziennie, na co naprawdę masz ochotę. Nie – co powinnaś/powinieneś, co warto byłoby zrobić, co dobrze byłoby zrobić, ale – co naprawdę będzie dla Ciebie przyjemne.
  • Zrób to. Naprawdę.

Raz w miesiącu:

  • Przynajmniej raz w miesiącu zrób sobie ,,dzień piżamy” – zjedz pyszne śniadanie, zostań w piżamie, szlafroku albo w ulubionym, miękkim ubraniu i rozpieszczaj się tak, jak lubisz. Poczytaj albo obejrzyj coś relaksującego, porozmawiaj z kimś bliskim, upiecz ciasto…

Bonus: Okaż sympatię swojemu ciału

By przeżyć, potrzebujemy czterech uścisków dziennie. By zachować zdrowie, potrzebujemy ośmiu uścisków dziennie. By się rozwijać, potrzebujemy dwunastu uścisków dziennie – dla słynnej terapeutki rodzinnej Virginii Satir dotyk stanowił nieodłączny element rozwoju i zdrowia emocjonalnego. Dziś badania naukowe potwierdzają, że przytulanie wzmacnia m.in.układ odpornościowy, zwiększa poczucie własnej wartości i odporność na stres. I to zarówno, jeśli obdarowujemy nim innych, jak i wtedy, gdy ze zrozumieniem i sympatią obejmujemy sami siebie.

 A to ciekawe​:

– Obejmowanie, poklepywanie, głaskanie samego siebie pobudza wydzielanie oksytocyny u kobiet i wazopresyny u mężczyzn. Wydzielanie tych hormonów zwiększa poczucie bezpieczeństwa
– Kontakt ciała z komfortowym podłożem, ale także napinanie ciała przez krótki czas mają podobny wpływ na naszą psychikę, jak przytulanie
– Kojąco działa też poleżenie przez kilka minut w pozycji embrionalnej

Zdjęcie profilowe Patrycja Załug

Patrycja Załug

Trener

Witaj, jestem Patrycja Załug, jestem certyfikowanym coachem i dyplomowaną trenerką budowania pewności siebie, prowadzę Akademię Kobiet Sukcesu i Instytut Przemiany. Pracowałam w korporacji przez wiele lat, a potem zostawiłam ją, aby idąc za głosem serca poświęcić się robieniu tego, co kocham i w co wierzę.

Przejdź do paska narzędzi