sen żyrafy

Sen żyrafy – jak przeprowadzać dzieci przez konflikty

​Pragniesz dać swojemu dziecku skrzydła, a jednocześnie mocne korzenie? Chcesz nauczyć dziecko, jak rozwiązywać konflikty zamiast ich unikać? Naucz się empatycznie słuchać, by poznać potrzeby swojego dziecka, oraz poznaj sztukę rozwiązywania konfliktów, dzięki której nawiążesz kontakt z drugim człowiekiem zamiast go zerwać, i przekaż tę mądrość swojemu dziecku. Koniecznie obejrzyj nagranie z uskrzydlającego webinaru z Frankiem Gaschlerem – certyfikowanym trenerem NVC, który od lat pracuje z dziećmi, i twórcą programu „Sen żyrafy”.

Chcę zobaczyć człowieczeństwo we wszystkim, co robią ludzie

Dlaczego warto:

  • przekonasz się, dlaczego konflikty są ważne i potrzebne w naszym życiu
  • dowiesz się, co się kryje za nieodpowiednimi zachowaniami dzieci
  • poznasz cztery kroki porozumienia bez przemocy i dowiesz się, jak można je zastosować w praktyce
  • nauczysz się empatyzować z dziećmi i przeprowadzać je przez konflikt

To tylko fragment webinaru z Frankiem Gaschlerem. Zamów jego pełną wersję.

Dodaj do koszyka

Nazwa
Dostęp do artykułu: SEN ŻYRAFY
Anuluj

Z nagrania webinaru z Frankiem Gaschlerem dowiesz się:

Wprowadzenie:

  • jak to się stało, że Frank Gaschler zainteresował się tematem porozumienia bez przemocy w kontekście dzieci i stworzył program „Sen żyrafy” [03:49] [4:59 – 6:11]
  • poszukiwanie człowieczeństwa w ludziach fundamentem projektu Franka Gaschlera [6:12]
  • jaka jest najważniejsza idea porozumienia bez przemocy? [12:05]

Zrozumienie nie oznacza akceptacji, jednocześnie zrozumienie pomaga nawiązać kontakt z dzieckiem

Przeprowadzanie dzieci przez konflikty – fakty, mity, właściwe metody

  • dlaczego dzieci – zdaniem dorosłych – źle się zachowują i jak to wpływa na ich opiekunów? [14:00]
  • jakie potrzeby chcą zaspokoić dzieci, gdy zachowują się nieodpowiednio, np. biją rówieśnika łopatką? [20:28]
    • potrzeba uwagi [19:56]
    • potrzeba zabawy, nawiązania kontaktu [26:18]
    • potrzeba bezpieczeństwa i uporządkowania świata [29:03]
    • potrzeba doświadczenia świata (ciekawość) [31:21]
  • osądzenie czy próba zrozumienia potrzeb – najważniejszy wybór, przed którym stają dorośli podczas konfliktu dzieci [34:04]
  • jakie są cztery podstawowe kroki porozumienia bez przemocy i jak można je wykorzystać podczas przeprowadzania dzieci przez konflikty? [50:10]
    • obserwacja bez osądzania
    • okazywanie uczuć zamiast krytyki
    • dostrzeganie potrzeb zamiast zakładania złych intencji
    • prośba zamiast żądań
  • czym różnią się dzieci od dorosłych w kontekście rozwiązywania konfliktów? [1:00:05]
  • czemu służą konflikty i dlaczego są tak ważne w naszym życiu? [1:04:21 – 1:05:33]
  • jaką pozycję zajmują dorośli w konflikcie dzieci i dlaczego powinni z niej zrezygnować? [1:20:55 – 1:22:36]
  • jaki cel chcemy osiągnąć poprzez rozwiązywanie konfliktów za pomocą metody Franka Gaschlera? [1:22:48 – 1:24:29]

Porozumienie bez przemocy nie oznacza, że musimy cierpieć

Do it yourself:

  • W jaki sposób dorosły może empatyzować z dziećmi, które wdały się w konflikt – z agresorem, ofiarą oraz sobą samym? [43:08]
  • Jak konstruktywnie przeprowadzić dzieci przez konflikt poprzez zadawanie odpowiednich pytań? [51:22]

Gdy zrozumiemy, w jak różny sposób postrzegamy świat, być może uświadomimy sobie, jak różnie reagujemy na ten świat

Q&A:

  • Granice nauki: Co zrobić, jeśli dziecko chce skrzywdzić rówieśnika, tylko po to, by się przekonać, co się stanie? Czy należy mu na to pozwolić, by mogło się czegoś nowego nauczyć, i kiedy należy to przerwać? [40:54]
  • W jakim wieku powinny być dzieci, by móc zastosować wobec nich metodę Franka Gaschlera opierającą się na zadawaniu odpowiednich pytań? [1:06:49]
  • Jak właściwie pytać dziecko o jego potrzeby? [1:30:51]
  • Dlaczego dzieci zmyślają i jak sobie z tym radzić? [1:13:21]
  • Jak długo dzieci dochodzą do wspólnego rozwiązania konfliktu, jeśli zostanie zastosowana metoda Franka Gaschlera? [1:19:43]

Cokolwiek robimy, to jest to najpiękniejszy sposób, w jaki w tym momencie możemy zaspokoić nasze potrzeby

Najważniejsze osoby wymienione podczas webinaru:

BONUS

 

Frank Gaschler – certyfikowany trener Porozumienia bez Przemocy. Jest mediatorem w firmach i organizacjach, trenerem i pracownikiem socjalnym. Jego pasją jest praca z dziećmi i rodzinami. Przez wiele lat pracował w szkole jako doradca wspierający nauczycieli w trudnych, codziennych sytuacjach, które mają miejsce w szkole, tj. konflikty czy przemoc rówieśnicza. Współpracował również z uczniami i ich rodzicami. Wraz z żoną Gundi napisał książkę pt. „Sen żyrafy. Empatyczna komunikacja z dziećmi. Projekt Porozumienia bez Przemocy dla przedszkoli”.

Zdjęcie profilowe Bartłomiej Filipek

Bartłomiej Filipek

Redaktor

Jeśli podczas wizyty na tym portalu przeszło Ci przez myśl, że Twoje życie może być jeszcze pełniejsze i szczęśliwsze niż jest teraz, to znaczy, że moja praca nie idzie na marne. A jeśli udało Ci się tu znaleźć sposób pracy nad sobą, który chcesz wypróbować, albo specjalistę, którego chcesz poprosić o pomoc, to spełnia się moje marzenie! :)

Wspólnie z przyjaciółmi tworzę Strefę Rozwoju, bo wciąż widzę wokół siebie mnóstwo ludzi, w których życiu mogłoby zagościć o wiele więcej radości, gdyby tylko wiedzieli jak ją zaprosić.

Przejdź do paska narzędzi