opanuj sztukę bezruchu cover

Opanuj sztukę bezruchu

Jak rozpocząć dzień, by wszechstronnie zadbać zarówno o ciało, jak i umysł? Jakie korzyści przynosi praktykowanie qigongu? Jaka książka stanowi absolutną podstawę wszelkiego rodzaju jogi? Swoje nawyki, ulubione lektury i inspiracje prezentuje Sai Calder, ekspert i trener w dziedzinie uwalniania od traumy.

Rytuał poranny – jak wygląda pierwsze 60 minut Twojego dnia?

​Po przebudzeniu daję sobie po prostu trochę czasu na komunikację z ciałem, robię masaż jelit i brzucha, uruchamiam przepływ energii i wszelkiego rodzaju zalegających po nocy pokarmów/gazów. Wykonuję qigong oczu, aby odświeżyć twarz i umysł, a po wyjściu z łóżka – kilka oczyszczających oddechów w celu pozbycia się starego powietrza z płuc. Piję wodę z cytryną, aby odkwasić organizm. Biorę prysznic naprzemienny – trzy razy ciepła, trzy razy zimna woda – osuszam ciało, po czym pocieram je ręcznikiem w celu detoksykacji narządów i skóry. Następnie przychodzi czas na praktykę – zaczynam od modlitwy i dostrojenia do nauczycieli i białego światła, później ćwiczenia otwierające stawy, qigong, joga i medytacja.

​Jakie 1-3 książek najczęściej dajesz w prezencie/rekomendujesz i dlaczego?

„The Root of Chinese Qigong: Secrets of Health, Longevity, & Enlightenment” Jwinga-Minga Yanga – znakomita praktyczna, napisana łatwym do zrozumienia językiem książka, która zawiera jeden z najlepszych opisów podstaw qigongu.

„The Way of Energy” Mistrza Lama Kama-Chuena – pozycja stojąca to istota wszelkich związanych z ruchem chińskich praktyk, a ta uroczo klarowna książka opowiada o tym, na czym to polega i dlaczego tak jest.

„Asana Pranayama Mudra Bandha” – opracowana przez szkołę jogi Bihar książka, która stanowi podstawę praktykowania wszelkiego rodzaju jogi. Jest to podręcznik, dzięki któremu nie zapominamy o korzeniach naszej praktyki.

​​Kiedy myślisz o słowie „sukces” – kto jako pierwszy przychodzi Ci do głowy i dlaczego?

Olśniewa mnie sukces Nikołaja Konstantinowicza Roericha, płodnego duchowego artysty, poszukiwacza przygód w świecie fizycznym i religijnym, który stworzył sztandar pokoju, pod którym podpisało się najwięcej prezydentów niż kiedykolwiek wcześniej w historii. Podążał wraz z żoną, by wykreować agni jogę – przesłanie na ten wiek.

​Jeśli mógłbyś wykonywać tylko jedną praktykę rozwojową do końca życia, którą byś wybrał i dlaczego?

​Niewątpliwie byłaby to pozycja stojąca qigong – wszak, jak mamy się umiejętnie ruszać, jeśli wcześniej nie opanujemy sztuki bezruchu. To prosta praktyka, która jest formą medytacji, uważności, fizycznego uzdrawiania, ześrodkowania i przestawiania ciała, głębokiego uziemiania, rozpuszczania dawnych urazów i problemów organizmu oraz systemu energetycznego. Można ją wykonywać w każdym wieku, w prawie każdym stanie fizycznym/umysłowym. Prostota w najlepszym wydaniu!

Jeśli miałbyś do dyspozycji billboard – co byś na nim napisał?

​„Tu i teraz… po prostu oddychaj” – to podstawa tego, co znaczy być szczęśliwym człowiekiem.

***

Europejski Instytut Sztuk Uzdrawiania zaprasza na Certyfikowane Szkolenie: Qigong – Dynamika Siły Życia. Już w marcu 2018 r. Simon Calder poprowadzi w Polsce pierwszy moduł tego treningu.

qigong

Simon CalderSimon Calder – specjalista w zakresie uwalniania fizycznej i emocjonalnej traumy z wieloletnim doświadczeniem, z wykształcenia malarz i grafik. W wieku 17 lat zgłębiał w Chinach tajniki taoizmu, uważności, qigongu i wewnętrznego rozwoj  u. Po skończeniu studiów i pracy w wyuczonym zawodzie w Wielkiej Brytanii zdecydował się wyjechać do Azji. Wyruszył w kilkunastoletnią podróż po Indiach, Tajlandii, Nepalu, Malezji i Bali, gdzie praktykował pod okiem wielu szamanów, joginów, i nauczycieli tantry. Dzięki temu gruntownie zgłębił istotę integracji pomiędzy ciałem a umysłem, co pozwala mu przekazywać wiedzę na temat uwalniania się od wewnętrznych blokad poprzez współczucie.

Zdjęcie profilowe Joanna Bącela

Joanna Bącela

Moderator

Joanna nie napisał/a notki o sobie.

Przejdź do paska narzędzi