Nie pozwól aby ataki paniki zatruły ci życie

Żyjesz w ciągłym biegu i stresie, a lęk przed kolejnym atakiem paniki przeszkadza ci w normalnym funkcjonowaniu? Czujesz, że im więcej bierzesz powietrza tym bardziej ci go brakuje, a twój oddech jest szybki i widoczny głównie w klatce piersiowej? Nie pozwól odebrać sobie radość z życia. Naucz się oddychać dzięki metodzie Butejki.

Ataki paniki

Hiperwentylacja i stany lękowe są ściśle ze sobą połączone. Hiperwentylacja zwiększa pobudliwość komórek mózgowych, a odczucie lęku przyśpiesza oddech. Dlatego też pracując z oddechem, jednocześnie pracujemy z umysłem.

Minikurs oddychania 

i wyciszania umysłu

  • Poznaj podstawy metody Butejki
  • Dowiedz się, na czym polega prawidłowy oddech
  • Zapanuj nad negatywnymi myślami

BEZPŁATNY
4-częściowy kurs oddychania 

metodą Butejki

  • Poznaj podstawy metody Butejki
  • Dowiedz się, na czym polega prawidłowy oddech
  • Zapanuj nad negatywnymi myślami

Nawyk chronicznego nadmiernego oddychania jest obecny u każdej osoby doświadczającej stresu, niepokoju, ataków paniki czy depresji. Wywołuje on zarówno zwężenie naczyń krwionośnych jak i ograniczone dostarczanie tlenu do tkanek i narządów, głównie mózgu. Metoda Butejki w prosty sposób znacząco podnosi poziom dotlenienia mózgu, w wyniku czego zmniejsza pobudliwość komórek mózgowych.

W pracy z oddechem bardzo ważne jest rozpoznanie aktywności umysłu, natury myśli i sposobu na ich uspokojenie. Umysł stanowi najważniejszy potencjał gatunku ludzkiego. Jednak większość ludzi ma niewielką kontrolę nad tym, jak ich umysł pędzi od jednej myśli do drugiej. Aktywność umysłu, stres, depresja i lęk nie są niczym więcej niż brakiem kontroli. Jak dużą kontrolę posiadasz nad swoim umysłem? Na jak długo możesz przestać myśleć ?

Spokojny umysł to taki, nad którym masz kontrolę. Po prostu możesz wybrać czy myśleć czy nie myśleć. Nie gubisz się w bezproduktywnych wątkach myślowych. Przez większość czasu wiesz co się wydarza. Bez kontroli nad naszymi umysłami, nie mamy nic. To jest ta część z nas, która warunkuje jakość naszego życia na ziemi, a mimo to instytucje edukacyjne, religijne czy medyczne poświęcają jej tak mało uwagi. Czy to nie jest szalone?

Gdybyś tylko miał okazję zobaczyć wnętrza umysłów innych ludzi, zobaczyłbyś tam ten sam chaos, który panuje w twojej głowie. Za miłym, białym uśmiechem czai się lęk przed przyszłością i żal za przeszłością. Niespokojny i powtarzający to samo umysł kryje się tuż pod powierzchnią. Może jeszcze nie jest na poziomie, na którym znajduje się osoba pogrążona w depresji, jednakże między tymi dwoma przypadkami można znaleźć spore podobieństwa. W rzeczywistości każdego z nas dzieli jedynie kilka stresujących wydarzeń od faktycznych problemów psychicznych. Kumulacja stresujących zdarzeń odbija się na wszystkich, chyba że, oczywiście, posiadamy pewne zrozumienie procesów myślowych i umiemy lepiej dotlenić nasz mózg.

Odzyskaj spokój umysłu – kurs oddechowy Butejko połączony z treningiem uważności (mindfulness)

Naucz się jak:

  • spokojnie oddychać i zmniejszać objętość oddechową
  • wyciszać umysł
  • rozluźniać ciało
  • panować nad swoimi objawami
  • jak być obecnym tu i teraz
  • jak cieszyć się z życia.

 

anna-ryczek-epp-bioAnna Ryczek – nauczycielka jogi, pasjonatka pracy nad sobą, instruktorka metody Butejki. Jest absolwentką psychologii na UAM w Poznaniu. Już w czasie studiów zainteresowała się świadomą pracą z umysłem, jogą oraz medytacją (m.in. vipassaną). W 2012 roku ukończyła kurs instruktorski jogi, a rok później poznała metodą Butejki, która stanowi pomost pomiędzy tradycyjną jogą a naukowym podejściem do zdrowego oddychania. Dzięki Metodzie Butejki poradziła sobie z przestymulowanym układem nerwowym, którego przyczyna leżała w nadmiernym oddychaniu. Zafascynowana tym sposobem pracy z oddechem uzyskała dyplom instruktora metody Butejki w klinice Patricka McKeown. Jest tłumaczką pierwszych książek na temat metody Butejki w Polsce pt. „Zamknij usta” oraz „Spokojny oddech, spokojny umysł” P. McKeown. Członek BPI- Buteyko Professionals International. Prowadzi grupowe i indywidualne warsztaty oddechowe. Uczy również aerial i vinyasa jogi, relaksacji i mindfulness. Uwielbia chodzić boso i pływać w morzu.

Anna Ryczek

Prelegent

Anna Ryczek – nauczycielka jogi, pasjonatka pracy nad sobą, instruktorka metody Butejki. Jest absolwentką psychologii na UAM w Poznaniu. Już w czasie studiów zainteresowała się świadomą pracą z umysłem, jogą oraz medytacją (m.in. vipassaną).

Przejdź do paska narzędzi