popraw kondycję

Popraw kondycję dzięki prawidłowemu oddychaniu

Jak dzięki prawidłowemu oddychaniu naturalnie poprawić swoją kondycję, mniej obciążać serce i podnieść próg tlenowy? Podpowiadamy co zrobić aby ćwiczyć w bardziej wydajny sposób.

Zwiększenie wydolności

Prawidłowe oddychanie jest kluczem do zwiększenia sprawności, siły mięśni i wytrzymałości sportowej.Dr Michael Yessis

Minikurs oddychania 

i wyciszania umysłu

  • Poznaj podstawy metody Butejki
  • Dowiedz się, na czym polega prawidłowy oddech
  • Zapanuj nad negatywnymi myślami

BEZPŁATNY
4-częściowy kurs oddychania 

metodą Butejki

  • Poznaj podstawy metody Butejki
  • Dowiedz się, na czym polega prawidłowy oddech
  • Zapanuj nad negatywnymi myślami

Ogólny poziom sprawności i osiągnięć sportowych jest ograniczony przez płuca- nie przez nogi, ramiona czy nawet umysł. Każdy kto regularnie wykonuje ćwiczenia fizyczne wie, że to odczucie braku powietrza w czasie aktywności sportowych, a nie zmęczenie mięśni dyktuje intensywność ćwiczeń. Dlatego też u podstaw satysfakcji z ćwiczeń fizycznych i poprawienia wyników sportowych leży zoptymalizowanie oddechu.

Zarówno badania naukowe jak i doświadczenie tysięcy osób praktykujących metodę Butejki pokazują wpływ oddechu na wyniki sportowe. Problem polega na tym, że poprawne oddychanie , które powinno nam towarzyszyć od momentu urodzenia, jest niezwykle wymagające w nowoczesnym społeczeństwie. Zakładamy, że ciało odruchowo wie, ile potrzebuje powietrza. Niestety dzieje się inaczej. Przez setki lat tak dramatycznie zmieniliśmy środowisko naturalne i nasz sposób funkcjonowania, że wielu z nas zapomniało o wrodzonym sposobie oddychania. Proces oddychania został wypaczony przez chroniczny stres, siedzący tryb życia, niezdrową dietę, przegrzane domy i brak ruchu. Wszystkie te czynniki przyczyniają się do kiepskich nawyków oddechowych, które z kolei wywołują ospałość, przybieranie na wadze, problemy ze snem, choroby oddechowe i sercowe.

Odpowiednie oddychanie prowadzi do lepszego dotlenienia mięśni, mniejszego zmęczenia po treningu, naturalnie niższego pulsu, szybszego czasu regeneracji.

Oddychanie przez nos

Jednym z podstawowych elementów treningu oddechowego jest nauczenie się oddychania przez nos, tak jak wymyśliła to natura. Oddychanie przez nos obniża puls o około 10-15% w porównaniu z oddychaniem przez usta. Również czas regeneracji po wysiłku jest o wiele krótszy kiedy oddychamy przez nos.

  • Plemię Tarahumara w Meksyku, którego członkowie zawsze oddychają przez nos, biegają po kilkadziesiąt kilometrów dziennie, a ich puls po przebiegnięciu dystansu maratonu wynosił zaledwie 130 uderzeń na minutę.
  • Antropolog Wade Davis badał rdzenne plemiona Płd. Ameryki – podczas pogoni za zwierzyną, która mogła trwać nawet kilka dni, myśliwi nigdy nie oddychali przez usta.
  • Scott Jurek, wielokrotny ultramaratończyk, w książce „Jedz i biegaj” pisze, że oddycha przez nos podczas biegania, gdyż obniża to jego puls i wspomaga aktywność mózgu.
  • Sanya Richard-Ross na Olimpiadzie w Londynie w 2012 r, zwyciężczyni biegu na 400m, cały dystans przebiegła z zamkniętymi ustami. Cierpiała na chorobę Behceta (układowe zapalenie naczyń małych, średnich i dużych, które współistnieje z bolesnymi owrzodzeniami skóry oraz błon śluzowych narządów płciowych i jamy ustnej, a także z zajęciem procesem chorobowym różnych narządów (stawy, oczy, układ nerwowy, przewód pokarmowy). Po kilku latach gdy nauczyła się oddychać metodą Butejki choroba ustąpiła a lekarze skomentowali ten fakt błędną diagnozą.

Zapisz się na kurs metody Butejki (Buteyko) i naucz się jak:

  • naturalnie poprawić swoją kondycję
  • poprawić skupienie
  • mieć spokojniejszy oddech i tętno po treningu
  • podnieść próg tlenowy i mleczanowy
  • mniej obciążać serce i układ oddechowy podczas treningu
  • wzmocnić swoją przeponę.

anna-ryczek-epp-bioAnna Ryczek – nauczycielka jogi, pasjonatka pracy nad sobą, instruktorka metody Butejki. Jest absolwentką psychologii na UAM w Poznaniu. Już w czasie studiów zainteresowała się świadomą pracą z umysłem, jogą oraz medytacją (m.in. vipassaną). W 2012 roku ukończyła kurs instruktorski jogi, a rok później poznała metodą Butejki, która stanowi pomost pomiędzy tradycyjną jogą a naukowym podejściem do zdrowego oddychania. Dzięki Metodzie Butejki poradziła sobie z przestymulowanym układem nerwowym, którego przyczyna leżała w nadmiernym oddychaniu. Zafascynowana tym sposobem pracy z oddechem uzyskała dyplom instruktora metody Butejki w klinice Patricka McKeown. Jest tłumaczką pierwszych książek na temat metody Butejki w Polsce pt. „Zamknij usta” oraz „Spokojny oddech, spokojny umysł” P. McKeown. Członek BPI- Buteyko Professionals International. Prowadzi grupowe i indywidualne warsztaty oddechowe. Uczy również aerial i vinyasa jogi, relaksacji i mindfulness. Uwielbia chodzić boso i pływać w morzu.

Anna Ryczek

Prelegent

Anna Ryczek – nauczycielka jogi, pasjonatka pracy nad sobą, instruktorka metody Butejki. Jest absolwentką psychologii na UAM w Poznaniu. Już w czasie studiów zainteresowała się świadomą pracą z umysłem, jogą oraz medytacją (m.in. vipassaną).

Przejdź do paska narzędzi