Skuteczność osobista
Ekspercki Przegląd Prasy- Bernard Fruga

Ekspercki Przegląd Prasy- Bernard Fruga

Co może zdziałać zwyczajna pogoda ducha? Czego motywującego można się nauczyć z „Gwiezdnych wojen"? I dlaczego błogosławiona bezmyślność to bynajmniej nie strata czasu? Dowiedz się, jakie filmy, artykuły i cytaty zainspirowały przedsiębiorcę, doradcę i trenera Bernarda Frugę.



Bernard Fruga – z wykształcenia psycholog, z zawodu przedsiębiorca, doradca i trener. Autor kilku książek, m.in. „ISRIKUZ. Pogodne przywództwo" wskazującej drogi do opartego na fundamencie pogody ducha przewodzenia w życiu swoim i innych ludzi oraz – napisanej wspólnie z żoną – „Od przedszkola do Doliny Krzemowej", w której dzielą się wizją świata i rynku za kilkanaście lat oraz wyznaczają sposoby budowania kompetencji, które będą wtedy potrzebne. Co tydzień na swojej stronie internetowej dzieli się wiedzą i inspiruje poprzez wideobloga pt. „1-minutowy Fruga". Wrócił do Polski po latach pobytu w Szwajcarii i realizuje swoją misję sprawiania, by przedsiębiorcy i liderzy organizacji pogodniej i skutecznej realizowali swoje życiowe powołanie.



Jaki temat jest dla Ciebie aktualnie szczególnie żywy i dlaczego?

Pogoda ducha to temat, który otwiera nowe możliwości wywierania wpływu na otaczający świat i osiąganie celów. Jakże stan uspokojenia, pogodzenia ze światem i beztroski może być motorem działania? Czyż nie brzmi to paradoksalnie? Trafną odpowiedź znajdujemy w modlitwie o pogodę ducha: „Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i mądrości, abym odróżniał jedno od drugiego". Przekładając to na nasze codzienne zabieganie, sporo osiągamy, gdy angażujemy się w sprawy, w których mamy dużą moc sprawczą, i pracujemy nad dystansem do tych spoza naszego kręgu wpływu.



Najważniejsze źródła inspiracji


Filmy


Stephen Covey, autor książki „7 nawyków skutecznego działania" obrazowo opowiada o noszeniu ze sobą swojej własnej pogody – moje nastawienie do tego, co mnie spotyka, jest podstawą mądrego nawigowania po akwenach życia.

Ważne słynne powiedzenie Yody z „Gwiezdnych wojen": „No, try not. Do or do not. There is no try", czyli: „Nie, nie próbuj. Działaj albo nie działaj. Nie ma próbowania". Jednym z kluczy otwierających nas na skuteczność działania jest porzucenie próbowania. Gdy decyduję się na działanie, skupiam na tym siły i uwagę. Gdy uznaję, że czymś się nie zajmę, to uczciwie mówię sobie, że tego nie zrobię. Ucieczka przed „spróbuję" jest ucieczką przed pozornymi działaniami i przełączeniem się na zdecydowane odciśnięcie swojego śladu na Ziemi.






Michael Hyatt (którego platforma i podcasty to obfite źródło inspiracji) mówi o potędze prostego podejścia do życia, upraszczania spraw i odkrywania, że bardzo często mniej znaczy więcej. Jego refleksje wywołał Greg McKeown, swoją książką pt. „Esencjalista".





Pogoda ducha oraz pogodne przewodzenie w swoim życiu wymagają uważnego podejścia, o którym dobitnie opowiedział w swoim wykładzie Edi Pyrek. Mówi o słuchaniu i odczytywaniu znaków z otoczenia i ze swojego wnętrza.






Artykuły

  • „Why Your Brain Needs More Downtime" – artykuł zamieszczony w „Scientific American", którego interesującym wątkiem jest błogosławiona bezmyślność, czyli default mode network (DMN), tzw. sieć domyślna mózgu. DMN to system decydujący o jego aktywności, a także procesach związanych z przebiegiem metabolizmu i komunikacji między półkulami pod nieobecność zewnętrznie (świadomie) narzuconych celów. Najnowsze odkrycia neuropsychologii pokazują, że pozorne marnowanie czasu na bezmyślność i wypoczynek są ważne, a wręcz konieczne, by móc skutecznie funkcjonować w czasie koncentracji. Prawidłowo funkcjonująca DMN (u zdrowego człowieka) dezaktywuje się, gdy pojawia się konkretne zadanie do wykonania. Ćwiczenia mózgu, m.in. medytacja, wzmacniają kompetencję sprawnego i szybkiego przełączania się między DMN a aktywnym działaniem.
  • W magazynie „Psychology Today" znalazłem tekst pt. „7 Habits That Shift Your Crazy-Busy Life Into Sweet Serenity", czyli „7 nawyków, które przestawią Twój szaleńczo zajęty mózg na błogą pogodę ducha". W sumie genialne w swej prostocie: medytuj, odżywiaj się, bądź z innymi, okazuj wdzięczność, rób przerwy, doceniaj swój mózg i stawiaj mu wymagania.



Cytaty

„Tym, czego człowiek naprawdę potrzebuje, nie jest stan bez napięcia, lecz raczej walka o urzeczywistnienie jakiegoś wartościowego celu"

– Viktor Frankl

​Jestem przekonany, że rozwój i poczucie spełnienia pojawiają się po wyjściu ze strefy komfortu, podczas zmagania się z wyzwaniami w strefie rozwoju.



​Już teraz zapisz się na webinar Bernarda Frugi pt. Od przedszkola do Doliny Krzemowej, czyli co możesz zrobić teraz, by dziecku było dobrze, gdy dorośnie. Webinar odbędzie się 14 grudnia o godz. 20:00.


0

Usługi

Wiedza

[więcej newsów]

Najczęściej czytane

Ćwiczenie | KOLEKCJE : Stres
22.11.2016 r.
Inspiracja | Ciało : Ruch i taniec
23.12.2016 r.
Inspiracja | Emocje : Szczęście
22.11.2016 r.
Inspiracja | KOLEKCJE : Ciekawostki
02.01.2017 r.
Inspiracja | KOLEKCJE : ARTYKUŁY
23.11.2016 r.
[więcej artykułów]

Zamów

najbardziej uskrzydlający newsletter, który zapewni Ci cotygodniową dawkę pozytywnej energii oraz inspirację do spełniania własnych marzeń.

Od razu po zapisaniu się otrzymasz od nas poradnik o tym jak po mistrzowsku osiągać własne cele.

* Pola obowiązkowe

Trafiłeś na starą wersję naszego serwisu. Koniecznie sprawdź, jak teraz wygląda odświeżona StrefaRozwoju.pl

feedback
feedback