jesteś trenerem?

Jesteś trenerem? Twoi zawodnicy mogą więcej!

Czy interesuje cię polepszenie wyników twoich zawodników? Chciałbyś żeby się szybciej regenerowali i zwiększyli swoją wydolność fizyczną? Musisz poznać metodę Butejki!

W świecie sporu panuje powszechne błędne przekonanie, że branie dużych oddechów jest dobre dla naszego zdrowia. Wielu trenerów radzi sportowcom, by brali duże wdechy przez nos i wydechy przez usta, co ma rzekomo usuwać toksyny z płuc. W klubach fitness na całym świecie można zobaczyć osoby biorące ogromny wdech przed podnoszeniem ciężarów i mocno wydychając powietrze, kiedy opuszczają ciężary. Instruktorzy często zachęcają do robienia wdechów przez nos, a wydechów przez usta, co ma pomagać w rozluźnieniu.

Minikurs oddychania 

i wyciszania umysłu

  • Poznaj podstawy metody Butejki
  • Dowiedz się, na czym polega prawidłowy oddech
  • Zapanuj nad negatywnymi myślami

BEZPŁATNY
4-częściowy kurs oddychania 

metodą Butejki

  • Poznaj podstawy metody Butejki
  • Dowiedz się, na czym polega prawidłowy oddech
  • Zapanuj nad negatywnymi myślami

Taki sposób oddychania:

  • zmniejsza dotlenienie tkanek i mięśni, gdyż nadmierna utrata dwutlenku węgla uniemożliwia
    uwalnianie tlenu z krwi
  • przyczynia się do odwodnienia organizmu. Małżowiny nosowe wyścielone są błoną śluzową, która zatrzymuje wilgoć z wydychanego powietrza. By to zilustrować, zrób wydech ustami na szklaną powierzchnię i zobacz, ile pary pozostało na szkle. Następnie zrób to samo, robiąc wydech przez nos. Ilość wilgoci po wydechu przez usta będzie o wiele większa niż po wydechu przez nos.
  • wysusza drogi oddechowe, przez co stają się one podrażnione, wywołując takie objawy jak kaszel, kichanie czy świszczący oddech.
  • nadmiernie obciąża serce
  • podnosi puls

Czy chcesz by twoi zawodnicy:

  • mieli większą kontrolę nad oddechem podczas treningu?
  • szybciej się regenerowali?
  • mieli niższe tętno i większą koncentrację?
  • osiągali lepsze wyniki?

Zapisz się na kurs metody Butejki (Buteyko)

Metoda Butejki ma szerokie zastosowanie w świecie sportu. Pozwala m.in.:

  • naturalnie poprawić kondycję zawodników
  • symulować trening wysokogórski
  • bardziej panować nad umysłem podczas treningu
  • poprawić skupienie
  • mieć spokojniejszy oddech i puls po treningu
  • podnieść próg tlenowy i mleczanowy
  • trenować bez nadmiernego obciążania serca i układu oddechowego
  • wzmocnić mięsień przepony.

 

anna-ryczek-epp-bioAnna Ryczek – nauczycielka jogi, pasjonatka pracy nad sobą, instruktorka metody Butejki. Jest absolwentką psychologii na UAM w Poznaniu. Już w czasie studiów zainteresowała się świadomą pracą z umysłem, jogą oraz medytacją (m.in. vipassaną). W 2012 roku ukończyła kurs instruktorski jogi, a rok później poznała metodą Butejki, która stanowi pomost pomiędzy tradycyjną jogą a naukowym podejściem do zdrowego oddychania. Dzięki Metodzie Butejki poradziła sobie z przestymulowanym układem nerwowym, którego przyczyna leżała w nadmiernym oddychaniu. Zafascynowana tym sposobem pracy z oddechem uzyskała dyplom instruktora metody Butejki w klinice Patricka McKeown. Jest tłumaczką pierwszych książek na temat metody Butejki w Polsce pt. „Zamknij usta” oraz „Spokojny oddech, spokojny umysł” P. McKeown. Członek BPI- Buteyko Professionals International. Prowadzi grupowe i indywidualne warsztaty oddechowe. Uczy również aerial i vinyasa jogi, relaksacji i mindfulness. Uwielbia chodzić boso i pływać w morzu.

Anna Ryczek

Prelegent

Anna Ryczek – nauczycielka jogi, pasjonatka pracy nad sobą, instruktorka metody Butejki. Jest absolwentką psychologii na UAM w Poznaniu. Już w czasie studiów zainteresowała się świadomą pracą z umysłem, jogą oraz medytacją (m.in. vipassaną).

Przejdź do paska narzędzi