Jak wyceniać pracę w branży kreatywnej

Jacek Kłosiński zaprasza na kurs online:

„Jak wyceniać pracę w branży kreatywnej”

Planowany termin rozpoczęcia kursu – wrzesień 2017 r.

Czego się dowiesz?

W branży kreatywnej zawsze trudno jest określić cenę. Każdy projekt jest trochę inny, a każdy klient ma nieco inne potrzeby. W kursie podzielę się swoją wiedzą na temat wyceniania pracy i skutecznego prezentowania tej wyceny potencjalnemu klientowi.

  • Jak oszacować własne oczekiwania finansowe?
  • Jakie czynniki wziąć pod uwagę w trakcie wyceny?
  • Jak określić ryzyko projektu?
  • Jak zmaksymalizować własny zysk przy ograniczonym budżecie klienta?
  • W jakim modelu najlepiej rozliczać się z klientem?
  • Co zrobić, żeby zwiększyć swoje stawki?
  • Jak zaprezentować kosztorys klientowi, żeby ten go zaakceptował?
  • Jak zastosować wiedzę z zakresu psychologii żeby cena została lepiej odebrana?
  • Jaką ocenić jaką wartość dla klienta ma projekt?

Czy masz problemy z wyceną własnej pracy?

Nikt nie lubi chwalić się swoimi stawkami, a zarobki to temat tabu. Kiedy zaczynamy rozmawiać o wynagrodzeniu, czujemy się z reguły skrępowani i robi się niezręcznie.

Wszystko przez to, że wyceniania własnej pracy nikt nas nie nauczył. Tę wiedzę musimy zdobywać w praktyce, często popełniając przy tym bolesne błędy.

Ja nie jestem wyjątkiem. Na własny rachunek działam już ponad 11 lat. Najpierw jako freelancer, później współzałożyciel agencji brandingowej, a obecnie jako trener i bloger.

Przez wszystkie te lata na własnych sukcesach i porażkach uczyłem się sprawnego działania w biznesie. Nie raz przez długie godziny zastanawiałem się jak najlepiej wycenić własną pracę. Jak pogodzić moje oczekiwania z możliwościami klienta? Jak przedstawić i uzasadnić własną wycenę?

Testowałem różne metody wyceniania pracy i rozliczania z klientami. Metodą eksperymentów wypracowałem wiele sposobów, które dziś pozwalają mi dobrze zarabiać i czuć się pewnie w temacie wyceniania. Tą wiedzą chcę podzielić się w swoim kursie online.

Mam nadzieję, że dzieląc się własnymi doświadczeniami pomogę Ci skuteczniej działać na rynku. Praktycznie wszystkie informacje, które opisałem mógłbym wrzucić do worka z napisem „żałuję, że nie wiedziałem tego wcześniej”. Gdybym od samego początku swojej działalności posiadał wiedzę, którą dzielę się w tym kursie, moje efekty byłyby znacznie lepsze.

Kiedy ruszamy?

Na potrzeby kursu tworzymy właśnie autorską platformę. Takiego rozwiązania nie znajdziesz nigdzie indziej. Przeanalizowałem i przeszedłem dziesiątki kursów online, żeby przetestować pomysły, które się sprawdzają oraz wyeliminować te, które nie działają. Prace nad nią nadal trwają, a start kursu planuję na wrzesień.

Zdjęcie profilowe Jacek Kłosiński

Jacek Kłosiński

Nauczyciel

Jacek Kłosiński – od ponad 10 lat jestem zawodowo związany z projektowaniem graficznym. Najpierw jako freelancer, a później jako współzałożyciel i dyrektor kreatywny agencji brandingowej ENGRAM. Miałem okazję współpracować ze znanymi markami, takimi jak Dr Oetker, czy Amnesty International, instytucjami kultury jak Opera Narodowa, a także dziesiątkami mniejszych i większych firm oraz organizacji.

Przejdź do paska narzędzi