czy warto być autentycznym cover

Czy warto być autentycznym?

Od kogo można uczyć się budowania własnej marki w duchu autentyczności? W jaki sposób podróżowanie poszerza horyzonty? I dlaczego perfekcjonizm jest ślepym zaułkiem, a bezpieczeństwo – kosztowną iluzją? Szczegóły w Eksperckim Przeglądzie Prasy copywriterki i podróżniczki Anny Piwowarskiej.

Temat, który jest dla mnie szczególnie żywy

Od kilku lat temat autentyczności w biznesie oraz budowania swojej marki osobistej i firmowej na autentycznych podstawach zdominował moje życie, myśli i działania zawodowe. Wszystko, co przez ten czas odkryłam i przemyślałam, zawarłam w książce „Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie”. W procesie pisania wspierały mnie lektury dotyczące twórczości, pozwalania sobie na twórcze życie oraz te dotyczące oswajania strachu i radzenia sobie z wewnętrznym krytykiem.

Obecnie od kilku miesięcy pochłania mnie podróżowanie po wyspach i krajach Ameryki Środkowej. Bycie w podróży, w oderwaniu od tego, co znane i oswojone, dostarcza mi wielu tematów do rozmyślań. Ostatnio więc żywy jest we mnie temat możliwości i granic poznania. Chłonę wiedzę o postkolonializmie w jego rozmaitych przejawach.

Praktykuję też sztukę uważnego bycia (mindfulness) oraz puszczania kontroli i zawierzania światu. Codziennie mam okazję ćwiczyć się w minimalizmie i spowalnianiu życia, a całkiem niedawno zaczęłam uważniej przyglądać się zjawisku współczesnego nomadyzmu, bo jak się okazało, poniekąd jestem jego częścią.

Obserwując z bliska kraje i ludzi tego trochę innego świata, dużo rozmyślam o tym, jak świat jest urządzony, jak nierówno i niesprawiedliwie przebiegają w nim linie podziału oraz jak bardzo byłam do tej pory uprzywilejowana – nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Najważniejsze źródła inspiracji

Filmy

  • Brené Brown mówi o emocjach i życiu pełnym sercem: o wdzięczności, radości, kreatywności, które biorą się z wrażliwości i dopuszczenia do siebie wszystkich emocji – i tych przyjemnych, i tych trudnych. Wyjaśnia również, co się dzieje, gdy pozwalamy sobie na niedoskonałość.

  • Susan Cain mówi o byciu osobą introwertyczną – w sposób zabawny i mądry.

Artykuły

  • „Pora na nowe sny” – artykuł Magdy Bębenek, podróżniczki, która przygląda się światu w szerszym wymiarze. Opowiada o tym, jak możemy brać odpowiedzialność za siebie i jak nasze codzienne wybory kształtują świat.

Książki o twórczości i pisaniu:

  • „Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę” Julii Cameron – książka transformująca rzeczywistość, przewodnik dla twórczych dusz, który małymi krokami pozwala pozbyć się blokad i powrócić na drogę radości z samej czynności tworzenia – niezależnie od rezultatów. To także okład na wszystkie zwątpienia, które nieuchronnie towarzyszą tworzeniu, a czasem zimny i orzeźwiający prysznic i delikatny kopniak motywujący do działania. Nie jest to jednak książka do czytania, tylko do pracy. Już wiele razy pomogła mi wydostać się z twórczego impasu, dlatego mój egzemplarz – cały w podkreśleniach i dopiskach na marginesie – mam zawsze na półce.​
  • „Wielka magia” Elisabeth Gilbert – książka będąca oparciem w moich zmaganiach z pisaniem i źródłem inspiracji, z którego można czerpać przez długi czas i wciąż znajdować dla siebie coś ożywczego. Ja cały czas znajduję.
  • „Głód” Martína Caparrósa – dla mnie najważniejsza dla mnie książka o świecie. Wielka, niewygodna, trudna do strawienia – choć doskonale napisana – cegła, która mówi nie tylko o głodzie, lecz także o naszym świecie dzisiaj: jego mechanizmach wykluczania, globalnych zależnościach i nierównościach. Caparrós opisał to wszystko na ponad 500 stronach, łącząc wywód naukowy z zaangażowanym reportażem o życiu tych, którzy pozostają na marginesie. Naprawdę ciężko streścić tę książkę w kilku zdaniach i warto przeczytać ją w całości.

Cytaty

  • „Perfekcjonizm nie jest tym samym co próby osiągnięcia jak najlepszych rezultatów. Nie dotyczy on dobrych dla nas osiągnięć i rozwoju. Jest to przekonanie, że jeśli będziemy żyć, wyglądać i zachowywać się perfekcyjnie, zmniejszymy do minimum poczucie winy, bycia osądzanym i wstydu lub nawet go unikniemy. Jest on tarczą, którą nosimy, myśląc, że nas obroni, choć tak naprawdę trzyma nas przy ziemi” – Brené Brown, „Dary niedoskonałości. Jak przestać przejmować się tym, kim powinniśmy być, i zaakceptować to, kim jesteśmy”
  • „Nie przyjmujemy do wiadomości, że aby zrobić coś dobrze, najpierw musimy być gotowi zrobić to źle. Wolimy wyznaczyć sobie granice tam, gdzie spodziewamy się sukcesu. Żyjąc w tych granicach, czujemy się przygaszeni, przytłumieni, zrozpaczeni i znudzeni. Ale za to bezpieczni. Bezpieczeństwo jest bardzo kosztownym złudzeniem” – Julia Cameron, „Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę”
  • „Nie potrzebujesz niczyjego pozwolenia, by prowadzić twórcze życie” – Elizabeth Gilbert, „Wielka magia”

Jeśli czujesz, że temat autentyczności w biznesie i budowania własnej marki na autentycznych podstawach jest czymś dla Ciebie – tutaj znajdziesz więcej informacji o książce „Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie” oraz opinie czytelników, a tu możesz pobrać jej bezpłatny fragment dotyczący promocji w duchu autentycznym.

 

Anna PiwowarskaAnna Piwowarska – copywriterka, która poszukuje autentyczności i namawia do tego innych. Autorka książki „Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie”. Ostatnio również podróżniczka, próbująca godzić pisanie z uważnym byciem w podróży.

Możesz również odwiedzić „Notatki o pisaniu” oraz na Facebookowy profilu Ani.

Anna Piwowarska

Prelegent

Anna Piwowarska – copywriterka, która poszukuje autentyczności i namawia do tego innych. Autorka książki „Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie”. Ostatnio również podróżniczka, próbująca godzić pisanie z uważnym byciem w podróży.

>
Przejdź do paska narzędzi