doświadczanie życia ciałem

Doświadczanie życia ciałem – „Felt Sense” jako narzędzie uwalniające od blokad emocjonalnych

​Masz wrażenie, że bagaż życiowych doświadczeń zaczyna Cię dosłownie przygniatać? Czujesz nieustanne napięcie w swoim ciele? Szukasz sprawdzonych sposobów na zrelaksowanie się i oczyszczenie umysłu? Jeśli interesujesz się tematyką samouzdrawiania oraz metodami świadomego oddechu, to koniecznie obejrzyj nagranie webinaru z Gitenem Tonkovem, twórcą procesu BioDynamicznego Oddechu i Uwalniania Traumy.

Dlaczego warto:

  • nauczysz się wsłuchiwać w swoje ciało oraz oczyszczać umysł poprzez zastosowanie metody BioDynamicznyego Oddechu i Uwalniania Traum,
  • poznasz proste ćwiczenia, które pozwolą Ci się zrelaksować,
  • nauczysz się uwalniać stres towarzyszący Ci każdego dnia oraz napięcia skumulowane w Twoim ciele,
  • dowiesz się, czym jest trauma; oraz poznasz praktyki pozwalające Ci się z niej uwolnić,
  • staniesz się bardziej obecny w swoim życiu i nauczysz się świadomie je przeżywać.

To tylko fragment webinaru z Gitenem Tonkovem. Zamów jego pełną wersję

Dodaj do koszyka

Nazwa
Dostęp do artykułu: DOŚWIADCZANIE ŻYCIA CIAŁEM
Anuluj

Z nagrania webinaru z Gitenem Tonkovem dowiesz się:

Wprowadzenie:

  • inciting incident w życiu Gitena Tonkova, czyli jakie przełomowe wydarzenie w życiu Gitena skierowało go na ścieżkę do stworzenia metody BioDynamicznego Oddechu i Uwalniania Traumy (BBTR) [03:55] [05:15 – 08:20]
  • terapia świadomego oddechu okazała się zaskakującym doświadczeniem, mimo że Giten od wielu lat pracował z ciałem, m.in. jako masażysta – co okazało się złotym środkiem dla Gitena [10:38]

Praktyka BioDynamicznego Oddechu i Uwalniania Traumy (BBTR) – mandala, metoda i korzyści:

  • na czym opiera się metoda BBTR – integracja pięciu elementów [13:22]
  • oddech – fundamentalny komponent metody BBTR [14:57] [15:52 – 18:15]
    • jaki sposób świadomego oddychania zaleca Giten i jakie płyną z niego korzyści[19:11] [1:10:33] [1:13:44]
    • połączony oddech przez usta a oddychanie przez nos – podstawowe różnice[20:05]
    • oddychanie przez usta pomostem pomiędzy świadomością a podświadomością[01:09:01]
  • ruch – sposób rozładowywania zmagazynowanego w ciele napięcia [23:05]
    • pamięć ciała – wszystkie wydarzenia z przeszłości, trauma, przyblokowane lub wyparte emocje pozostawiają ślad nie tylko w naszej psychice, lecz także ciele; jak je uwolnić [25:38]
  • dotyk – uwolnienie swobodnego przepływu energii [34:18]
    • gdzie kumulowane jest napięcie w ciele – siedem pasów napięcia [36:17]
    • cyrkulacja energii między sercem a seksualnością [38:27]
    • towarzystwo drugiego człowieka jest istotnym elementem zdrowienia, czyli odwrócenie procesu – gdy dotyka nas trauma jesteśmy samotni, więc towarzystwo i dotyk drugiego człowieka pozwala szybciej uwolnić traumę podczas sesji [1:14:55]
  • emocje i uczucia – być obecnym [39:17]
    • jedność ciała i umysłu [39:43]
    • unikanie retraumatyzacji – czyli ściśle kontrolowane, monitorowane uwalnianie emocji [41:22]
    • felt sense – sposób na przepracowanie i uwolnienie traumy [45:53]
  • medytacja – narzędzie służące do zintegrowania wszystkiego, co wydarzyło się podczas sesji [46:58]
  • jakich korzyści można się spodziewać po zastosowaniu metody BBTR [28:25]
    • zrelaksowane ciało, poprawa cyrkulacji i przepływu w połączeniach nerwowych – w efekcie uwolnienie od bólu [28:25]
    • zmiana osobowości – dopełnienie przerwanej reakcji „walcz albo uciekaj” [29:35]
    • zdrowsze, spełnione, pełniejsze życie [33:00]
    • doświadczenie uczniów Gitena [33:18]
  • gdzie możemy dowiedzieć się więcej o metodzie BBTR i doświadczyć jej pod okiem wykwalifikowanego trenera [1:23:53]

Do it yourself:

  • jak poprzez proste ćwiczenie wsłuchać się głęboko w swoje ciało i uwolnić z niego napięcia [51:43]
  • jakie ćwiczenie możemy wykonywać samodzielnie każdego dnia, by oczyścić umysł i uwolnić ciało z napięć [1:07:05]
  • kumulowanie stresu może powodować traumę; co więc możemy robić na co dzień, by uniknąć przerwania reakcji „walcz albo uciekaj” i uwolnić napięcie (drżenie + świadome oddychanie) [1:18:17]

Q&A:

  • Jak głęboko i szybko powinno się oddychać podczas sesji BBTR? – sesja pokazowa [1:10:33]
  • Czy dotyk drugiej osoby jest elementem koniecznym; czy bez niego sesja będzie miała wymiar terapeutyczny? [1:14:50]
  • Czy zamiast towarzystwa możemy sami się dotykać i w ten sposób wspierać podczas sesji? [1:16:28]

Najważniejsze osoby wymienione podczas webinaru:

Miejsca godne uwagi wymienione podczas webinaru:

BONUSY

 

Giten Tonkov założyciel Instytutu BioDynamicznego Oddechu i Uwalniania Traum oraz współzałożyciel Europejskiego Instytutu Sztuk Uzdrawiania. Przez 20 lat rozwijał metodę BBTR poprzez osobiste doświadczenia oraz pracę z wieloma klientami indywidualnym i grupami. W swojej metodzie pracy Giten przeprowadza człowieka od stanu osobowości do indywidualności. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie terapii ukierunkowanej na pracę z ciałem, jest licencjonowanym masażystą i certyfikowanym terapeutą oddechu (Osho Multiversity, Indie).

Zdjęcie profilowe Adam de Nisau

Adam de Nisau

Redaktor

Adam de Nisau, Executive Inspiration Officer, Strefa Rozwoju. Od ponad 15 lat w praktyce eksploruje – jako czytelnik i królik doświadczalny – tematy związane z produktywnością, psychologią pozytywną, pracą z ciałem i mindfulness. W ramach webinarów Strefy Rozwoju przeprowadził wywiady z kilkudziesięcioma ekspertami z obszaru rozwoju osobistego, testując wiele z ich wskazówek na własnej skórze.

Przejdź do paska narzędzi