ćwiczenie na połączenie cover

Ćwiczenie na połączenie się z teraźniejszością

Przedstawiamy Wam ćwiczenie na połączenie się z teraźniejszością, bo życie toczy się tutaj. A my możemy być obecni jedynie wtedy, gdy żyjemy teraz. Pierwszym krokiem do tego, żeby ćwiczyć obecność, jest czucie swojego ciała i rozumienie, że to w nim żyjemy. Zresztą, umysł może błądzić po przeszłości i przyszłości, ale ciało zawsze obecne jest tu i teraz. Czucie ciała, to brama do bycia w teraźniejszości.

Zamknij oczy i poczuj swoje ciało. Obserwuj wszystkie wrażenia/doznania z ciała, dźwięki, jakie wydaje, doznania kinestetyczne z niego, poruszenia wewnętrzne, oddech, może – bicie serca. Bądź świadomy oddechu i połóż ręce na brzuchu (dwa centymetry poniżej pępka), odczuwając, jak porusza się w trakcie wdechów i wydechów.

Głęboki oddech do brzucha to ważny moment łączenia się ze swoją mocą i odprężenia się. Im głębiej oddychamy do brzucha tym bardziej ciało się rozluźnia – dlatego wykonaj kilka takich pogłębionych oddechów, by poczuć swój oddech, brzuch i rozluźnienie.

Możemy robić to w każdym momencie w ciągu dnia, gdy poczujemy napięcie czy stres. Wystarczy minuta lub dwie, aby zamknąć oczy i wrócić do siebie, do swojego ciała i oddechu i jednocześnie – do teraźniejszości.

Nagranie dotyczące ćwiczenia na połączenie się z teraźniejszością poniżej:

Zdjęcie profilowe Magda Bącela

Magda Bącela

Moderator

Magda Bącela nie napisał/a notki o sobie.

Przejdź do paska narzędzi