5 niezbędników szczęśliwego dnia

Odnosić sukcesy, cieszyć się życiem, tryskać energią, nawet w obliczu wyzwań i trudności znajdować równowagę i oparcie w sobie? To możliwe, jeśli tylko potrafimy budować swoje szczęście małymi kroczkami, dzień po dniu. Z jakich pięciu niezbędników możesz zbudować naprawdę promienny dzień? Poznaj pięć niezbędników radosnego dnia! 

1. Doceń poranek!

Wielu z przepytanych przez nas ekspertów ma autorskie, sprawdzone rytuały poranne po to, by zawsze wstawać prawą nogą. W jaki sposób najskuteczniej strząsnąć sen i wypełnić się energią na nadchodzący dzień? Swoimi receptami w tym tygodniu dzieli się nauczyciel jogi i medytacji, autor książek Maciej Wielobób. Może dzięki niemu spędzisz jutrzejszy poranek zgodnie z tradycją sufich…? 🙂

Dowiedz się więcej

2. Medytuj – pięć minut dziennie

Jak mawiają adepci zen: „Medytuj codziennie 20 minut, no chyba,że jesteś zbyt zajęty. Wtedy medytuj przez godzinę”. Tym bardziej, że już 5 minut codziennej medytacji może zdziałać cuda. Jakich efektów możesz się spodziewać po takiej praktyce? O tym, m.in. na bazie eksperymentu dziennikarki Huffington Post Suzy Strutner w Eksperckim Przeglądzie Prasy pisze psycholożka, certyfikowana nauczycielka MBSR i mindfulness Joanna Nogaj.

Dowiedz się więcej

3. Nakarm się zdrowo!

Co znaczy detoks? Jak przygotować posiłki, dzięki którym Twoje ciało rozkwitnie, a poziom energii wzrośnie? I w jaki sposób odżywianie wpływa na Twoją urodę? Tego dowiesz się od nauczycielki jogi i medytacji, autorki książek Happy Detoks i Happy Uroda – Kasi Bem. 

Dowiedz się więcej

4. Rusz się – świadomie.

Cokolwiek Ci się przydarza, przydarza się także (a może przede wszystkim) Twojemu ciału. Jak skutecznym narzędziem w rozwoju osobistym i duchowym może być praca z ciałem? Swoimi spostrzeżeniami z kilkudziesięciu lat praktyki terapeutycznej i treningu zen dzieli się z Tobą psychoterapeuta i coach biznesu Wojciech Eichelberger.

Dowiedz się więcej

5. Podziękuj bliskim

Podziękuj bliskim Ci osobom i praktykuj …nawyki szczęścia. Jak życzliwość i altruizm wiążą się z Twoim poczuciem dobrostanu? Swoje odkrycia opisuje buddyjski mnich i jeden z najszczęśliwszych ludzi pod słońcem, Matthieu Ricard.

To oczywiście tylko kilka inspiracji na udany dzień. A jakie są Twoje ulubione patenty?

Dużo tego dobrego? Pamiętaj: Czasem lepiej niż skok na głęboką wodę, sprawdzi się systematyczne zanurzanie stopy (Apetyt, jak wiadomo, rośnie w miarę jedzenia, więc chęć do coraz odważniejszego nurkowania z czasem pojawi się naturalnie). Do tego momentu grunt to zachować cierpliwość i świętować nawet najdrobniejsze sukcesy.

Co dalej?

1. Wybierz jeden z niezbędników i wypróbuj go już dziś! Przekonaj się, jak kilka minut może zdecydować o tym, jak się czujesz przez kilka następnych godzin.
2. Dowiedz się więcej o sztuce budowania nawyków.
3. Podziel się z nami swoimi odkryciami 🙂

Zdjęcie profilowe Kinga Kubiak-Święcicka

Kinga Kubiak-Święcicka

Redaktor

Kinga Kubiak-Święcicka - od 13 lat ćwiczy jogę, od 5 - uczy joginów na różnym poziomie zaawanasowania, z dużą uważnością na wady postawy. W praktyce nauczania wykorzystuje metody relaksacji autogennej według Schulza i Jacobsona. Absolwentka studiów Joga i relaksacja, Wydział Rehabilitacji na AWF Warszawa, kursów weekendowych Lesława Kulmatyckiego i kursu mindullness według metodologii Johna Kabat Zinna.

Przejdź do paska narzędzi